• French letter from Cossigny to Azara, Paris 29/8/1799

    cartas-oficiales

    Abstract: This is a transcription of a French letter from Jean François Charpentier de Cossigny, Comissaire de l’Académie de les Science, to the ambassador José Nicolás de Azara, dated 29/8/1799. He offers information destined to the Spanish State about the manufacture of gunpowder for cannon, about the advantages in health using the system of cultivation of Asian rice to that used in Spain and about the manufacture of indigo. He also comments on the breakdown of relations between Spain and England.

    Resumen: Esta es una trascripción de una carta en francés del Comissaire de l’Académie de les Science, Jean François Charpentier de Cossigny al embajador José Nicolás de Azara, fechada el 29/8/1799. En la misma ofrece información destinada al Estado Español sobre la fabricación de pólvora para cañón, sobre las ventajas en salud utilizando el sistema de cultivo de arroz asiático al empleado en España y sobre la fabricación de índigo. También comenta la ruptura de las relaciones entre España e Inglaterra.


  • French report from Cossigny to Azara, Paris 29/8/1799

    ultramar

    Abstract: This is a transcription of a report in French from Jean François Charpentier de Cossigny, Comissaire de l’Académie de les Science, to the ambassador José Nicolás de Azara, dated 29/8/1799. He gives more technical information about the letter sent to him the same date, in which he explains more about the manufacture of gunpowder for cannon, about the advantages in health using the system of cultivation of Asian rice to that used in Spain and about the manufacture of indigo without having to depend on England. All his research is based on his travels in the East Indies and Asia and he believes strongly in the benefit it will bring to the Spanish government.

    Resumen: Esta es una trascripción de un informe en francés del Comissaire de l’Académie de les Science, Jean François Charpentier de Cossigny al embajador José Nicolás de Azara, fechada el 29/8/1799. En la misma incide en los beneficios que puede reportar al Estado Español la investigación que ha realizado en su viaje por las Indias Orientales Orientales y Asia, sobre la seguridad en la fabricación de pólvora para cañón, las ventajas en utilizar el sistema de cultivo de arroz asiático para la salud y como fabricar índigo sin tener que recorrer a Inglaterra.


  • Catalogue Exposition Chana Orloff and Mariano Andreu, Paris 1925

    catálogos

    Abstract: This is a photocopy of the Exhibition catalogue titled Exposition Chana Orloff (eculptures) Mariano Andreu (dessins). Le Portique gallery in Paris, from 13 to 18, February 1925, exhibited Andreu’s and Orloff’s artworks. The catalogue includes one artwork image of each artist.

    Resumen: Es una fotocopia del catálogo de la exposición titulada Exposition Chana Orloff (eculptures) Mariano Andreu (dessins). La galería Le Portique de París, del 13 al 18 de febrero de 1925 exhibió obra de ambos artistas. El catálogo incluye una imagen de la obra de cada uno.


  • Catalogue Stage Design in Great Britain since 1945, London 1961

    catálogos

     

    Abstract: This is a photocopy of the list of artworks by different artists which are listed in the catalogue titled Stage Design in Great Britain since 1945. This exhibition was organized by The Arts Council in London in 1961, in which there were costumes and sceneries from the Great Britain theatres.

    Resumen: Es una fotocopia de la lista de las obras de arte de diferentes artistas relacionadas en el catálogo titulado Stage Design in Great Britain since 1945. Esta exposición fue organizada por The Arts Council en 1961 en Londres, en la que se expuso vestuario y escenografías procedentes de diversos teatros en Gran Bretaña.

    List of Stage designers who participated in the exhibition (Relación de diseñadores teatrales que participaron en la exposición):

    Mariano Andreu; Gabriel White; James Laver; Norman Adams; Michael Ayrton; James Bailey; Cecil Beaton; David de Bethel; Joan de Bethel; Henry Bird; Edward Burra; Hugh Casson; William Chappell; John Craxton; Frederick Crooke; Audrey Cruddas; Brian Currah; Joan Jefferson Farjeon; Sophie Fedorovitch; Roger Furse; Nicholas Georgiadis; Peter Goffin; Andree Howard; Leslie Hurry; Felix Kelly; Isabel Lambert; Osbert Lancaster; Oliver Messell; Tanya Moiseiwitch; Riette Sturge Moore; Lila de Nobili; Isamu Nogughi; Signey Nolan; Reece Pemberton; John Piper; Peter Rice; Patrick Robertson; Osborne Robinson; Leonard Rosoman; Kenneth Rowell; Loudon  Sainthill; Hutchinson Scott; Ronald Searle; Peter Snow; Yolanda Sonnabend; Hugh  Stevenson; Alix Stone; George Wakhewitch; Michael Warre; Reginald Wolley, and Franco Zeffirelli.

     


  • Letter from Smith to Andreu, New York 29/9/1939

    cartas-oficiales

    Abstract: This is a photocophy of the letter wrote by Ismael Smith to Mariano Andreu, dated in 29/9/1939 in New York. The sculptor regretted to Andreu that during the Civil War he had lost his artworks between the years 1910 to 1914 and 1926 to 1931. He gave information about the fame of Russian and German artists and the difficulties of English and French recently. He also commented his interest in writing aesthetic thoughts about talented artists.

    Resumen: Esta es una fotocopia de la carta escrita por Ismael Smith a Mariano Andreu, fechada el 29/9/1939 en Nueva York. El escultor lamenta a Andreu que durante la Guerra Civil h­a perdido la obra que habí­a realizado entre los años 1910 y 1914 y entre 1926 y 1931. Le informa sobre el éxito que están teniendo los artistas rusos y alemanes, pero también de las dificultades de los ingleses y franceses. Le comenta su interés por escribir sus pensamientos estéticos sobre el talento de los artistas.