• Ceremony Instructions of the Golden Fleece 1789

    prensa-ultramar

    Abstract: This is a transcription of the document with the Instructions about the Golden Fleece [Toisón de Oro] ceremony dated in 15/5/1789. In this ceremony José Nicolás de Azara gave this political award to the princep  Doria Pamphili.

    Resumen: Esta es una transcripción del documento con las intrucciones de como fue la ceromonia de entrega del Toysón de Oro en 15/5/1789. En esta ocasión José Nicolás de Azara otorgaba el galardón al príncipe Doria Pamphili.

     


  • Letter from Smith to Rocamora, 14/12/1938

    cartas-transcripciones

    Abstract: This is a transcription of the letter wrote by Ismael Smith to Manuel Rocamora, dated 14/12/1938, in which talked about their common friends from Barcelona, Horta and Cerdanyola. He sent to him some food aids through the Opera theatre and Isaac SCHMOLL FILLS in Paris. He also wrote to him about other friends in New York as Weisberger brothers and their activities there. He said that Andreu had a painting exhibition in New York and the Néstor died.

    Resumen: Esta es una transcripción de la carta de Ismael Smith dirigida a Manuel Rocamora, fechada el 14/12/1937, en la que recuerda a viejos amigos de Barcelona, Horta y Cerdanyola. Le envía algunos alimentos a través de la Opera y de la casa Isaac SCHMOLL FILLS de Parí­s. También le escribe sobre unos amigos que están en Nueva York y sus actividades, como los hermanos Weisberger. Anotado al margen le comunica que Andreu expone pintura en Nueva York y que Néstor murió.

     


  • Letter from Andreu to Rocamora, 22/12/1952

    cartas-originales

    Abstract: This is a transcription of the letter from Mariano Andreu to Manuel Rocamora, dated 22/12/1952 in Paris, in which he gave advises about how to take more profit with etching works. He also showed him his knowledge in some pictures of the Museo del Prado and his relationship with María Caturla and Sánchez Cantón.

    Resumen: Esta es una trascripción de la carta de Mariano Andreu a Manuel Rocamora, fechada 22/12/1952 en Parí­s, en la que le da consejos de cómo sacar más provecho en el grabado. También, muestra sus conocimientos sobre algunas pinturas del Museo del Prado y su relación con Marí­a Caturla y Sánchez Cantón.

     


  • Letter from Andreu to Rocamora, 29/11/1952

    cartas-transcripciones

    Abstract: This is a transcription of the letter wrote by Mariano Andreu to Manuel Rocamora, dated 29/11/1952, in which he recommended him going to Madrid to see Salome painting in Museo del Prado. He was sure that the painting could be next the Nancy School, even though María Caturla and Sánchez Cantón attributed it to Flemish and English influenced. He also commented his intention to improve the National Theatre project with the collaboration of Zuazo architect and other personalities. Finally, he described the Tragaviento house and the lighthouse in Biarritz.

    Resumen: Esta es una trascripción de la carta de Mariano Andreu dirigida  a Manuel Rocamora, fechada 29/11/1952, en la que le recomendaba ir a Madrid para ver el cuadro de Salome en el Museo del Prado. Estaba convencido que el mismo pertenecía a la Escuela de Nancy, aunque María Caturla y Sánchez Cantón lo atribuyen a una influencia inglesa y flamenca. También le comentaba su intención de crear un Teatro Nacional con la colaboración del arquitecto Zuazo y otras personalidades. Finalmente le describe la villa de Tragaviento y el faro de Biarritz.

     


  • Letter from Eugeni d’Ors to Andreu 4/11/1927

    cartas-transcripciones

    Abstract: This is a transcription of the letter wrote by Eugeni d’Ors to Mariano Andreu, dated 4/11 [1927], giving some ideas on how he would like La Vie Brève – Almanach to be illustrated. He also conveyed other opinions about the Andreu’s designs he had received.

    Resumen: Esta es una trascripción de la carta de Eugenio de Ors dirigida a Mariano Andreu, fechada el  4/11 [1927], en la que le comunica como le gustaría que fueran las ilustraciones del almanaque La Vie Brève – Almanach. También le participa algunas de las opiniones que ha recibido sobre sus diseños enviados.